Lorena Ortega

contacto

lorena.ortega@ie.uchile.cl

Bio

Socióloga de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Master en Política Educativa de la Universidad de Melbourne, Australia, y PhD en Educación de la Universidad de Oxford, Reino Unido. Es Profesora Asistente del Instituto de Estudios Avanzados en Educación e Investigadora del CIAE.
Su investigación se centra en la aplicación de métodos cuantitativos avanzados (como modelos multinivel y análisis de redes sociales, entre otros) para responder a preguntas sustantivas sobre equidad y efectividad en educación. Su docencia se ha focalizado en las áreas de sociología de la educación, política educativa y métodos cuantitativos de investigación.
Previo a su cargo actual, se desempeñó como Investigadora Asociada del Centro de Justicia Educacional UC, Investigadora Postoctoral del Departamento de Sociología de la Universidad de Tubinga, Alemania, Analista del Programa PISA OCDE, Francia, e Investigadora de la Universidad de Oxford, Reino Unido.
Lorena es Fellow del College for Interdisciplinary Educational Research (CIDER), una red de investigadores financiada por la Fundación Jacobs y el Ministerio de Educación Alemán.


Dr. Ortega holds a Sociology degree from Pontificia Universidad Católica de Chile, a Master degree in Educational Policy (International) from the University of Melbourne, Australia, and PhD in Education from the University of Oxford, United Kingdom. She is an Assistant Professor at Instituto de Estudios Avanzados en Educación and a Researcher at CIAE.
Her research focuses on the application of advanced quantitative methods (multilevel modelling, social network analysis, etc.) to address substantive issues around equity and effectiveness in education. Her teaching has focused on the areas of sociology of education, education policy and quantitative research methods.
Prior to her current position, she worked as an Associate Researcher at Centro de Justicia Educacional UC, as a Postoctoral Researcher at the Department of Sociology of the University of Tübingen, Germany, as an Analyst for the PISA Program at OECD, France, and as a Researcher at the University of Oxford, UK.
Lorena is also a Fellow of the College for Interdisciplinary Educational Research (CIDER), a research network funded by the Jacobs Foundation and the German Ministry of Education.

Volver
Cerrar
Sitio optimizado para browser Firefox y Chrome